tisdag 14 februari 2012

Insikt

Jag förstår att jag verkar irriterande för kommunen.
Jag ifrågasätter och blir en jobbig anhörig de måste tampas med.

Igår fick jag reda på att jag inte alls får någon ersättning för det jag gjort när boendestőd inte varit hos L sen november 2011. Handläggaren på utförar-enheten sa att ibland kan det vara uppehåll i boendestőd när man inte får tag på varandra (som i L:s fall) och då är det ingenting mer med det ....

Sen fick jag veta att hon själv hade barn som hon hjälpte - och mellan raderna att jag också fick göra det-.

Alltså kontentan av igår var, att de beslutar insatser, och de är lite oregelbundna, ingenting att oroa sig för. Handläggaren litar till de anhörigas oavlönade arbete!
Så är stödet uppbyggt idag för unga vuxna med stora psykiska funktionshinder.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar