måndag 20 februari 2012

Trött

I fredags (efter jag ringt handläggare, utförare, boendestőd - som var sjuk -, och ingen svarat på mina meddelanden.

Ringde en boendestődjare som fått akut samtal från sin chef att L behövde hjälp med att handla. Hon ringer kvart i 2 på en fredag, jag har aldrig pratat med henne förut (inte hennes fel) , hon har aldrig träffat L , vet ingenting om hans problem ( att han inte åkt tunnelbana på 3 år tex) och säger att hon ska hem och hjälpa honom att åka och handla.

Jag har Ls bankomatkort med mig och säger att jag kan vara hemma med det efter min anställnings intervju. Men hon jobbar inte så länge.

Idag ringde hon klockan halv 9 när L låg och sov, (efter all drama igår kring handsprit var han för orolig för att somna tidigt).
Nu står vi där igen med samma scenario som alltid = L tar inte emot hjälp.

Ska hjälpen vara på individens villkor eller baseras på kommunens villkor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar