måndag 5 mars 2012

Beslut från stadsdelen

Fick jag i veckan ang boendestőd och Ls ansökan om hemhjälp (som ska hjälpa till med inköp av Ls mat).
Den avslogs med motiveringen " att eftersom L får min hjälp eftersom jag "delar hushåll och då hjälper man varann". Om min son var som en vanlig ung vuxen skulle jag hålla med. Men, det är han INTE.

I lördags handlade jag mat till sonen, för tillagning, han började laga kl 9 på kvällen, och fick avbryta det för ritualerna.( Det måste gå cirka 12 timmar efter han äter innan han kan somna - det är inkubationstiden för kräkningar pga vinterkräksjukan).

Det gjorde att han fick slänga den maten och jag fick åka och handla ny mat.


Maten som slängdes.




Den nya maten som inhandlats.

Jag gråter blod för alla pengar som slängs bara bort pga min sons tvång och fobier. All oro för att inte min son ska äta, vilket innebär att hans ritualer blir värre.

Jag anser inte att detta är vanlig hjälp som krävs för ung vuxen 22 år som stadsdelen anser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar