lördag 14 april 2012

Förvirring

Jag blev sjukskriven i november forra året pga utmattning. Är inskriven AF handikappavdelningen sen några år. Jag har beviljats lönebidrag som innebär att arbetsgivaren får en ersättning för att de anställer mig, i gengäld emot att de anpassar jobbet utifrån min adhd.

De senaste månaderna har jag haft akassa, där det krävs att jag söker jobb, vilket jag gjort. Jag gör exakt det som handläggaren säger till mig.

Och

Jag fick ett jobb, allt kändes bra och jag var ju glad att få jobb i dessa tider. Eftersom jag alltid varit rädd för att inte duga, så frågade jag inte de frågor jag skulle behövt. När jag kom första arbetsdagen upptäckte jag saker som jag upplever oerhört stressande. Bland annat sitter vi i en glasbox som iofs går att stängs dörren om, men vi sitter mitt i ett kontorslandskap. Jag har glasväggar omkring mig och framförallt bakom mig, vilket alltid varit ett problem för mig, vad jag har bakom ryggen.

Blir så ledsen, och trött på att inte veta mina egna gränser och när jag erkänner dem för mig själv, få skam och en känsla av att jag är värdelös.

Handläggaren på AF hade ju tänkt att jag skulle bli erbjuden en plats på en stresshanteringskurs de hade planerat. Jag ångrar mig och vill gärna börja där, men min stolthet och skam över att inte stå ut med att jag är så dålig, klarar inte, fegar ur osv maler i huvudet.

Suck, mitt kort för idag, detta är verkligen en prövning ....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar