tisdag 1 maj 2012

Vilsen och trött

Vet inte om det är min adhd som gör att jag känner mig så förvirrad vad gäller det här med jobbet?

Jag satte mig i en dålig sits när jag tog det här jobbet både psykiskt och ekonomiskt. Jag har ju skuld sanering som gör att jag måste tänka långsiktigt vilket inte är min starka sida. Därför allting blir mycket krångligare eftersom all förändring ekonomiskt måste rapporteras till dem vilket gör att jag betänkas betala efter en annan plan än den jag haft när jag har a-kassa.

All erfarenhet skulle fått mig att verkligen betänka att ta jobbet, men jag var övermodig och trodde (som vanligt) i en stund av energi att jag minsann skulle klara allt! Fan att jag är så glömsk!!!

Egentligen är det inte jobbet i sig som gör mig trött utan miljön, att jag inte kan gå undan - utan att behöva gå förbi minst 25 personer i en stor sal, och själva känslan att vara beroende av en hiss där jag står på nålar att ingen ska komma och åka med mig ner ( så jag inte får den lilla stunden själv heller. Det stressar mig enormt att ha människor omkring sig hela tiden.

Min hjärna överflödade av intryck sv andra som pratar, skrattar, rör sig, så jag får anstränga mig för att koncentrera mig vilket är svårt, jag blir irriterad och märker att hjärtat börjar slå fortare. När jag kommer hem orkar jag ingenting, förutom att sitta i soffan och stirra in i tv.n.

Allting blir ett oöverstigligt hinder, den minsta syssla. Allt i min tankevärld fokuseras på hur jag ska hantera tröttheten. I helgen sov jag så gott som hela helgen, 12 timmar natten till lördag och orkade inte umgås med någon. Jag orkade tvättstugan för att inte lukta rök på jobbet.

Jag lever inte, jag överlever .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar