fredag 27 juli 2012

Minnen

Ju äldre jag blir, ju fler minnen från förr dyker upp. Det kan vara små glimtar av ganska obetydliga saker som jag minns.

Jag skulle gärna skriva ner små berättelser från dessa minnen. De börjar bli viktiga för mig.

Jag har alltid haft mycket kring min trygghet kopplad till mönster från saker som jag hade - och kommer ihåg - när jag var liten. När jag flyttade hemifrån första gången fick jag många saker ifrån min mamma, bland annat kastruller som hon fått av farmor. Dessa kom att betyda mycket för mig i många år och speciellt när jag var ung och otrygg i mig själv.

Det var som att själva mönstret i sig blev min trygghet och det jag höll mig fast vid när jag inte hittade det inom mig själv. Själva mönstret fick mig att känna samma trygghet som jag kände hos min farmor, när jag var liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar