lördag 28 juli 2012

Rädd

Kom ut efter ett långt tag ifrån lägenheten, vaknade 7 och kom ut klockan halv 10.

Hade tänkt ut en ny promenad och i början gick det bra, till jag kom till en bro. Jag har tidigare ibland haft problem just vid den där bron, efter att jag helt plötsligt drabbades av ett tvång - eller skräck - att det dels litade åt höger och det kändes som att jag skulle ramla och att det kändes som jag helt plötsligt skulle bara hoppa'

Jag har lyckats att andas mig ur den där rädslan men idag gick det inte. Fick gå tillbaka. Det värsta i det är att när det blir så blir jag livrädd för allt. Alla människor känns skrämmande. Jag får känslan att någon ska ta tag i mig bakifrån, och att jag känner mig hur liten som helst och sårbar.

Gammal skräck kommer tillbaka, gamla minnen hoppar på mig från alla håll. Jag är som skadat djur som är jagar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar