tisdag 10 juli 2012

Sammanträffande

Det händer saker inom mig. Inte nog med att jag kom till insikt om saker nere på behandlingshemmet, jag gjorde också helt tvärt om när jag mailade dem.

Istället för att förklara och känna mig besvärlig. Sa jag helt enkelt!
"L tyckte inte det passade och han säger att han behöver en annan typ av hjälp"!

Alltså hur lätt kan det vara?

"Fake it t'll U make it"!

Jag visualiserade en stark, trygg, värdefull kvinna, mamma. Så funkade det! Även om jag innerst inne kände mig begärlig och jobbig.
Precis nu träffade jag Ls handläggare på kommun (gamla, han ska få en ny£ och jag sa samma sak till henne. Inga skuldtrippar, ingen underlägsenhet, inga förklaringar. Utan bara rätt upp - ner som det var och som L kände och sagt. Hon förstod och föreslog själv familjehem, för L där han kan få hjälp.

Jag avslutade samtalet och be henne om ursäkt för mitt beteende ibland emot henne. Jag sa att "alla klickar ju inte!" och det höll hon med om!! :-)
Jag blir en tiger när det gäller mina barn, och vem blir inte det! Jag förstår att jag inte är helt objektiv och inte heller alltid förstår hur jag uppfattas.

Det här är min anledning till liv, den ger en stark känsla av mening och innehåll för mig. Att upptäcka mig själv och genom det andra människor!


Bild lånad från Kreativ Insikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar