lördag 11 augusti 2012

?

Jag undrar så mycket vad det är som gör att jag mår så dåligt för att jag har möte på jobbet på måndag. De ville verkligen att jag skulle komma och erbjöd sig taxi dit.

Jag tror att jag känner mig oärlig, för vissa saker. När min chef frågade om vissa saker på mitt läkarintyg, och ifrågasatte om jag inte "känt" till detta tidigare. Och det har jag ju! Att jag har adhd och att jag faktiskt varit sjukskriven för utmattningssyndrom också. Det känns som jag lurat dem, som att jag fejkat mig in på deras arbetsplats. Stämmer men inte.

Jag fick ju anvisning ifrån arbetsförmedlingen att jag skulle söka jobb, och gjorde det exakt som hon sa! Men glömde att lyssna på att hon sa att jag skulle söka jobb och vara ärlig, att jag är beviljad lönebidrag (pga utmattning och adhd)!! Och den lilla detaljen glömde jag, och därför så är jag nu här på ruta 1. Iofs så kan jag bara nå högre härifrån *s*.

Om jag känner mig själv rätt så kommer jag ha mycket svårt för att erkänna detta på måndag. Och jag kan stå ut med mig själv ändå. Men jag är ändå orolig. Skulle så gärna önska att jag hade ett bra självförtroende i dessa lägen, att jag var lite naiv och inte sp himla analyserande. Då skulle jag inte gå "in" med känslan och kroppsspråk att detta är mitt fel ?! Jag vet ju att andra behandlar mig efter hur jag känner mig själv.

Så, det är många tankar som snurrar ang detta. Min sista utväg är att rings återbud om jag inte klarar det. Jag kan tom stå ut med att jag inte gör det.

Det svåra är att göra det inför andra, och speciellt de på jobbet!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det verkar som om din chef inte har så bra inställning. Du är anställd på en tjänst som bekostas med stöd av statligt bidrag. Och då har man någon form av hinder så det borde inte komma som en överraskning. Blir sur när jag hör att du blir ifrågasatt och hoppas du har någon med dig som kan stötta DIG! Det är klart det känns jobbigt för dig att gå dit. Och du har ingen anledning inför en anställning att berätta allt ur ditt liv! Det är din chef som ska skämmas tycker jag om hon/ han går på dig alltför hårt! Lycka till på måndag!

    SvaraRadera
  2. Hej MildaVilda

    Tack för kommentar. Nej jag har inte en tjänst bekostad av statligt bidrag. Tyvärr.
    Det var den lilla frasen jag glömde och sökte ett 'vanligt' jobb och därför är jag i den här situationen.

    Blir glad av dina kommenterar och vill gärna ha dina speglingar och erfarenheter.

    /Spring

    SvaraRadera