tisdag 7 augusti 2012

Läkare

Så här mycket har jag inte besökt läkare någonsin (tror jag?).

Återbesök idag och jag fick reda på att jag ska få hjälp av en psykoterapeut som har kunskap om mindfullness (som tydligen är bra emot utmattningsyndrom). Enligt hon som svara i telefon.

Jag har varit hos henne förut och hon förstår väl vad jag pratar om, mycket bra faktiskt. Det jag är mest livrädd dör är att jag inte ska bli bra snart, det känns som att trampa vatten i kvicksand.

Det jag också är rädd för (mest tror jag?) är att jag känner någon liten liren energikick någon stund, dag, timme, minut, och att jag därifrån återigen ska hamna i den här situationen med jobb.

Att jag tycks presterande och kompetent för att rasa fullständigt. Kommer säga det till läkaren idag, Tt jag behöver hjälp till att jag inte ska fullständigt förlora mig själv och betala ett högt pris för det.

Jag är värd det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar