torsdag 23 augusti 2012

Lärdom

Igen förstår jag att jag är begränsad, men som terapeuten säger ; "Jag kan bli frisk!".

Läste på någon blogg om att man har ett investeringskonto med energi och är man utbränd så finns det mindre insatt på detta konto. När jag gör samma sak som andra människor så förlorar jag mer energi än andra. Det är så jag ser det!

Jag har fått informativ att jag inte är deprimerad (än) så jag avstår medicin emot det så länge jag kan. Jag ger den här stresskliniken en chans innan jag tar nytt beslut.

Jag förklarade för terapeuten att jag ofta rycker till (kraftigt) av ljud, som kommer plötsligt. Det hade också med stressen att göra. Jag ser fram emot att träffa andra som varit med om set jag nu upplever, att få andras historier ang att ha utmattningssyndrom. Jag tror att det kan lätta min skam, att gå höra att andra människor upplever det jag gör. Jag tror på kraften i grupp, det har jag alltid gjort. Jag vet att det också kan aktualisera mitt medberoende som jag också kan ha nytta av. En del av min utmattning tror jag har med det att göra.

Jag avslutade en destruktiv kärleks relation för 5 år sen, och mycket av den smärta den väckte i mig "jobbare" jag bort. Det var ett lätt sätt att komma ifrån de skamkänslor jag kände efter den. Han var relationsmissbrukare liksom jag är (men den uttryckte sig på olika sätt för oss). Jag slutar aldrig att lära mig, och jag tycker det känns hoppfullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar