fredag 3 augusti 2012

Möte

Ska faktiskt gå på möte idag. Är så glad och tacksam att jag lyckades att komma iväg.

Hade en väldigt trevlig dag med V igår också, som var jobbig i förrgår. På något sätt förstår jag att andra kanske tror att jag är starkare än jag är. På nåt sätt har jag haft en sköld emot människor, och speciellt när jag på något sätt tror att jag kan bli skadad.

Just den där känslan att bli ifrågasatt och "mästrad" blir jag mycket påverkad av. Inte om det sker med respekt, mer när jag blir ifrågasatt för att andra människor inte hanterar att sätta sig in i andra människor.

Då väcks en oerhörd ilska i mig, vilket kan betraktas av andra som att vara hård, stark med fast övertygelse. När det snarare är tvärtom, det grunder sig i en rädsla att bli sårad, kränkt osv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar