fredag 31 augusti 2012

Regn

Går ute i regnet, tycker om regn men inte den där fuktiga känslan.

Jag fick lite energi igår när jag klarade en del saker men andra inte. Jag mailade även sonens handläggare och fick snabbt svar tillbaka. När jag frågade varför det ska ta sån lång tid så får jag samma sak som alltid.

" Kan tyvärr inte veta det, eftersom jag inte varit inkopplad i "ärendet" så länge"

Det är ett helt normalt svar att få, och första gångerna blev jag ju arg, och ilsken. Jag spridde min energi som en en vattenspridare, genom det. Idag har jag genom lärdom lärt mig deras lagar och bad om kopia på beslutet att ö är beviljad behandling och stöd.

Om inte insatsen blivit inledd måste de anmäla till socialstyrelsen att beslutet inte inletts. Kommer gå vidare med det, för det kostar mindre energi än att prata med handläggaren som gör som systemet kräver.

Samordningen saknas och ingenting jag säger kan göra något, lagarna är det enda som är tryggheten just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar