söndag 30 september 2012

Förändring

Någonstans läste jag;
" När en dörr stängs, öppnar Gud (högre makt, gudomlig energi) ett fönster".

Det känns så för mig i den förändring jag nu kommer stå inför gällande ekonomin. Är det något område jag vill ha kontroll är det just ekonomin, det har aldrig funnits någon som funnits för mig gällande att kunna hjälpa. Mina män har inte varit någon att lita på, barnens pappor har aldrig bidragit, båda mina föräldrar var missbrukare, min bror narkoman.

Jag har alltid klarat mig själv, även om jag varit kriminell i missbruk, men sen jag blev drogfri har jag varit laglig i allting och klarat mig, ensam, på min egen hand.

Just ekonomin har också varit skamfylld för mig för om jag inte klarat mig måste jag lita på någon annan och det är mitt största problem, att ha tillit till andra människor. Jag har lärt mig att ingenting är gratis, gällande anda människor. Har de hjälpt mig har de krävt något av mig, och det är ingen rolig historia.

Jag har alltid känt mig utslängd till vargarna om jag varit beroende av någon annan. Och för mig har det inte varit positivt. Därför är pengar så mycket mer för mig än bara ekonomi, det är som att jag är totalt försvarslös om jag inte klarar det, och mitt sinnestillstånd just nu gör det inte bättre.

Men, när jag känner att botten är nådd inom mig, får jag förnyade krafter (för mig ifrån min högre kraft) och förstår att jag måste "igenom" detta för att jag behöver göra erfarenheter, tex att tillit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar