måndag 3 september 2012

Kropp och själ

Vet inte om det är bra? Men börjar kunna notera mycket mer i min kropp när jag är sjukskriven. Inte så jag kan säkert säga något speciellt mönster men kan ända vara mer närvarande inom mig själv och sätta saker som jag känner mer i samband med varandra.

Skiftningar som jag förut inte ens märkte utan bara "körde över" tar jag idag på allvar. Det är inte alltid lätt eftersom intellektet vill lägga sig "i".

Jag känner en stor oro och en ökad nervositet och irritation ang L och vet att jag är nära det där sammanbrottet som jag vet kommer. När jag i ren ilska och frustration börjar skriva irriterande mail till kommunen för att ingenting görs. Jag vet också att jag börjar bli förberedd på strid när irritationen över cola inköp och matnojorna för L ökar för varje dag.

Jag känner också att jag vill anmäla till socialstyrelsen att det gått mer än 3 månader ifrån beslut i nämnden ock ingenting har hänt. Enligt lag måsta kommunen anmäla dit när de inte inleder insatsen inom den tiden.

Usch blir trött och nervös bara jag tänker på det. Orkar knappt kämpa för L längre.?!

Andas .....!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar