söndag 17 februari 2013

Konsekvenser av L

Jag måste ansöka om Försörjningsstöd från den här månaden. Och tyvärr har jag för hög hyra tycker socialtjänsten. Så de vill gärna att jag ska byta min lägenhet.

Åh om de visste hur mycket jag vill det, men det kostar! Vid min förra flytt betalade jag 17000 kr för förstörda dörrar och väggar i min lägenhet. Då var det inte bara L utan S också - framförallt - som hade förstört. Många utbrott ifrån S berodde på hans svårigheter med kommunikation, som är en del av autism.

Nu vill de att jag ska flytta härifrån men tyvärr kommer jag inte ha råd pga de problem som L har och har haft de sista åren. Han glömmer !!!! - framförallt-. Och ofta "viktiga" saker som att stänga av vattnet i köket. Vi har skador pga det på lådorna i köket, som blev överfullt med vatten när han hade glömt en (av flera) gånger.

Så lådorna faller av och jag har inte orkar tjafsa om det så istället för lådor har vi lugnt och skönt. Men det kommer kosta ......!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar