fredag 8 mars 2013

Morgon

Vaknar nästan alltid glad och positiv. Men har en inre oro kring ekonomi och jobb framöver. Och den kommer alltid efter en liten stund.

Och den gör mig mycket apatisk. Så jag får svårt att fokusera på vad jag ska göra och att jag ska komma ut varje morgon. Många dagar gör jag inte det, och det känns skrämmande, för det påminner så mycket som sommaren 2012, när jag blev sjuk. Det är svårt att förklara för folk hur det känns att ha utmattning, många människor tänker ju på hur de känner sig när de är trötta. Och iof är det lite lika det, men ändå inte.

Det är som all luft gått ur, som om livet är en suddig bild som är svår att se. Jag behöver frihet att få tillbaka min kreativitet och lösningsförmåga. Och alla myndigheter som ska stötta blir bördor som tynger istället för att underlätta.

Telefon tex, jag är allvarligt talar rädd för den. Så rädd att svara, har alltid haft svårt med telefon pga koncentration, men nu gör stressen att jag inte klarar att svara.

Jag är rädd att tappa det jag "höll" på med ( vilket ofta är ingenting) eller att bli helt förtvivlad av något dåligt meddelande eller beslut att jag MÅSTE göra si eller så för att få pengar. Handläggaren på arbetsförmedlingen sa att ;
- Men du är inte livegen, du behöver inte gå här?

Ganska förvånande då hon har ett arbete som ser till att människor gör som hon säger , pga att annars får de inga pengar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar