fredag 29 mars 2013

Springa

Hade ingen aning om att jag skulle jogga och springa en dag. Motion har varit något främmande för mig som andra som inte röker gör, (= alltså inte jag).

Förra sommaren försökte jag mig på att jogga lite lätt de dagar när jag kom överhuvudtaget utanför dörren. Men det gick sådär, hela kroppen var som en stor cement klump så jag kunde inte.

Efter regelbunden träning (styrka) i 6 månader så klarar jag att springa iallafall cirka 5 minuter av snabb promenad på 30 minuter. Och det är uppträningsbart (mitt ord). För efter min egna träning hemma vet jag att jag klarar mycket men måste upprepa allting.

Det här är 1 gåva jag fått av min sjukdom, jag klarar saker, inte på en gång, utan genom repetition. Precis som alla andra, men jag har precis upptäckt det.

Och det är så hoppfullt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar