söndag 24 mars 2013

Upp och ner

I fredags var jag hos psykiatrin där jag får min adhd medicin ifrån, har ingen annan kontakt med de längre eftersom jag får min hjälp ifrån vårdcentralen. De ville prata om stress och adhd medicin och att man kan förvärras av den.

Nu hade de iof fått fel information att jag tar medicin till kvällen vilket jag inte gör, numer tar jag bara på morgon eftersom det är den enda gång jag kommer ihåg. Jag förklarade att jag har mycket svårt att jobba och INTE äta medicin, något som gjort mig mycket frustrerad tidigare. Tycker det är tortyr att behöva äta medicin för att "passa" in i normalmallen, och vet att jag på rätt ställe med rätt förutsättningar skulle klara jobba utan medicin. Det har jag sagt också, och gjorde också i fredags. Det förstod läkaren jättebra, faktiskt första läkaren som gör det. Så; hon remittera mig till adhd mottagningen på st:Göran. Oj vad jag blev glad!!!!

Äntligen ska jag få annan hjälp med adhd än medicin. Som kan lära mig att hantera när jag "fastnar" och vill jobba för mycket. Och inte behöva äta medicin. Så himla glad, de kommer förstå som många inte gör gällande adhd.

Idag är lite lägre. Har gått upp massor i vikt av det j-la klimakteriet. Har aldrig haft några problem med mens som man hör många har, men klimakteriet är ett helvete för mig. Min ätstörning blommar ut kopiöst! Idag fick jag inte på mig några byxor, så vikten liksom omärkligt ökar hela tiden. Har verkligen blivit testad många gånger, men fortsätter träna och äta ändå. Men ätstörningarna sabbar, det hela tiden. Måste öva mindfullness, som inte alls är bra när jag äter på "känslor" av fångenskap, inte förstå alla "turer" med alla handläggare och läkare. Ska iallafall på praktik plats och prata igen, hon vad super intresserad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar