fredag 7 juni 2013

L

Har uppfunnit nya fobier som måste följas strikt dagligen. Han river tex av toalettpapper på nya rullar så det ligger halva rullen utanför pga att han kan bli sjuk av de första (halva) lagren. 

Hans ritualer kring handtvättning är till det extrema och gör också att hans händer är såriga och inflammerade. Han kan inte
torka händerna efter tvättning utan han skakar av sig vattnet som då gör så att golvet i köket lyfts sig. Hans fobier kring maten är värre än den någonsin varit och är så knäpp och konstigt så jag står knappt ut. 

Jag måste handla varje dag. Och datummärkningen på det han ska äta måste vara speciellt (något datum han ätit tidigare) annars går det inte att äta.

Det är så dyrt, och valet är än värre. Att han inte äter, då ökar hans fobier till nivåer som inte går att stå ut med!

Jag sitter fast, och märker hur min energi som varit på väg upp är snart slut. Jag märker på mig själv när jag är överbelastad att jag inte fungerar tankemässigt, och jag blir så rädd för att jag ska bli som förra året när jag inte orkade någonting. Så rädd för det, märker det på mina tankar på morgonen, som på sista tiden varit annorlunda sen för någon månad sen.

De blir trögare, och jag fastnar lättare i olika scenarier som om jag ska gå dit eller dit? Helt ologiska tankar som jag har inte de skorna nu så då kan jag inte dit eller dit. Helt ologiskt och gör att jag fastnar vid köksbordet stirrande ut på ingenting och glömmer vad jag ska göra?

Snälla låt mig inte bli sjukare igen, jag tror inte jag orkar en gång till!

1 kommentar:

  1. Så tufft du/ni har det! Jag vet att det har varit svårt att få rätt hjälp til din son - men kan inte du få hjälp och stöd hur du ska bete dej - så att du i slutändan inte underhåller hans fobier utan hjälper honom mot ett bättre mående?! Och inte går under själv på kuppen!
    Många kramar!

    SvaraRadera