måndag 29 november 2010

Det där om upprättelse

Jag var helt övertygad att L:s överklagan på avslag ifrån FK, aldrig skulle förändras. När jag darrade öppnade kuvertet ifrån FK var jag så inställd på avslag att jag blev alldeles darrig när de hade ändrat beslutet!

Sonen L var så orolig så det kanske inte var sant, pga tidigare svek ifrån myndigheter, så vi ringde och han kommer få retroaktivt ifrån Juli.

Han ligger nu i badet och berättar för sin kompis, allt vad han ska köpa för sina pengar. En dator som kan klara ett musikprogram han aldrig vågat tro han skulle få, är hans val.
Musiken är det som gjort att han överlevt den här ofrivilliga isolering som nu pågått i nästan ett år, det är den som gjort att han inte tappat hoppet och den som gjort att han velat leva vidare.

Vilken fin dag det här är!
Skickat från min Nokia-telefon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar