söndag 29 april 2012

Trötthet

Är trött, sådär när jag kan sitta vid köksbordet och bara titta ut och undra;

"Hur ska jag orka ta mig ut? ( som jag behöver)

Minuterna går och jag blir mer och mer stressad av att jag är så trött, ibland vinner tröttheten men ofta tar jag mig ut men får en sån där obehaglig känsla av att inte vara närvarande, apatisk.

Jag vet vad det beror på så jag blir inte rädd för att jag känner så. All energi jag lägger i veckorna på att orka vara bland människor HELA tiden tar ut sin rätt när jag är ledig. Att orka i veckorna gör att jag bara orkar vara med mig själv på helgerna. Jag isolerar mig, orkar inte umgås med mina vänner, orkar inte svara i telefon, orkar knappt prata med sonen. Allt mitt fokus är att orka med jobbet, jag lever inte utan bara överlever för att inte bryta ihoinför andra.

Jag är vilsen och så grundlöst trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar