onsdag 11 januari 2012

Väntan

På tunnelbanan, kallt om händer. Har varit på lunch med fd kollega. På samma restaurang var ledningen för mitt gamla jobb. Känns lite pinsamt, och såhär efteråt fattar jag inte varför.

Tror det är att jag tar skuld på mig själv där jag ingen har. Märkte det tydligt i den där situationen.

Jag har haft vikariat där, ledningen har genom att jag inte tidigare satt gränser, agerat otydligt. Ingen har frågat rent ut om jag vill vara kvar eller överhuvudtaget ens diskuterat med mig. Eftersom jag tagit detta som att de inte vill ha mig kvar har jag själv sagt att jag ska sluta. Troligen har jag gett intryck av att det var mitt beslut, - vilket det varit.

Men, då blir det i deras ögon jag som slutar, istället för att det blir tydligt att det är deras eget agerande som gör att jag slutar.

Så, därför blir det pinsamt när den högsta chefen idag frågar mig om jag har nytt jobb och jag säger
- Har lite saker på gång.

Borde sagt som det var att jag letar och att det är så det är. Iallafall känns det bra att hon fråga iallafall. Visar att iallafall hon tar mig och situationen seriöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar