tisdag 25 oktober 2011

Biblioteksfilosofi

Jag sitter på biblioteket och har varit hos läkaren, höll på att somna. Var sån där öppen mottagning och fick ta lappar, satt 1½ timme. Som akut litegrann.

Ska börja jobba på tisdag och det känns bra faktiskt. Blev rädd att jag skulle börja redan i morgon, eftersom jag känner att just att komma tillbaka nu är påfrestande då det är den tiden i månaden när vi har en av våra hektiska perioder. Sen vet jag eftersom vi varit underbemannade och stor personalomsättning, så det är många nyanställda som jag också vet kommer att belasta just den här perioden.

Jag har tänkt mycket den här tiden jag varit hemma, om massor med saker som handlar om mig. Ett av de mål jag har är att börja förstå och förhoppningsvis kunna göra något åt min dåliga tillit till män, och min problematik gällande anknytning.

Jag har anknytningsproblem vilket yttrar sig i att jag mycket hellre drar mig undan, när det börjar bli känslomässigt än stannar kvar. I destruktiva relationer känner jag inte samma skräck, för att det finns ett filter mellan mig och den andra människan i form av beteende som vi får vid missbruk. Detta känns i början tryggt för mig, men så småningom ändras detta till att återigen spela upp mitt trauma i form av svek, lögner och undanglidande som återigen triggar min egen erfarenhet av tillitsbrist.

Så jag känner trygghet i det otrygga.
Nu ska jag ut i blåsten, och vandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar