måndag 19 mars 2012

Måndag

Jag är lugn och kan koppla av idag, kanske på grund av att jag inte orkar 'kämpa' något mer.
I fredags gick luften 'ur' mig när handläggaren "avslutade" boendestöd pga att L kunde bli smittad av honom (av någon ologiskt sjukdom).

Jag överklaga ju avslutandet men måste byta strategi. Jag ska ansöka om boendestöd igen och be om en annan utförare, så jag själv kan bli anställd och få lön för det jag gör.

Vet inte varför det är så viktigt för mig? Det handlar inte om pengar eftersom jag kommer få mycket större problem med organisationen kring A-Kassan som jag måste dra av timmarna jag 'jobbar' som boendestöd. Det handlar kanske om upprättelse för mig själv? Att jag faktiskt gör ett jobb som är viktigt. Bara för att jag inte är socionom eller mentalvårdare så gör jag ändå ett viktigt jobb!

Idag är en ganska lugn dag eller kraftlös efter en urladdning?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar