torsdag 27 september 2012

Ketchup

effekten har varit hos mig några dagar. Först bostaden, sen fick jag reda på att stressmottagning fått remissen men skickat remiss svar tillbaka till läkaren för 2 veckor sen. Det kan innebära 2 saker enligt dem, antingen har de ingen plats, eller att de tvekar eftersom läkaren skriver att jag är deprimerad - alt - att de vill ha ytterligare information skriftligt. Jag blev ju helt förtvivlad. Gå hemma och dra och inte känna någon hoppfullhet att jag ska få hjälp! Usch, hemsk känsla.

Idag ringde arbetsgivaren och sa att de inte förlänger min provanställning (vilket jag förstår såklart), när jag sen meddelade försäkringskassan det säger hon att det förändrar hela scenariot! Jag får nu 80 % av lön ifrån dem, när jag blir arbetslös får jag 462 kr om dagen ifrån FK. Alltså, jag får 462*30= 13 860 kr - skatt 4158 kr = och kommer få ut ifrån FK = 9 702 kr.

Alltså är det klokt, har en hyra på 6529 varje månad.

Jag fattar inte, argumentet var att man ska inte vara sjukskriven istället för att vara arbetslös för att få mer pengar. Vem fan tänker så? Helt galet.

Nu måste kommunen alltså betala, för att jag blivit sjuk av det här systemet att jobba arslet av sig pga stor arbetsbelastning under lång tid.

Slit och släng säger jag bara, cyniskt som fan, detta gäller tyvärr även människor nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar