söndag 31 mars 2013

Springa 3

Idag blev det inte så stor förändring som från dag 1 -> 2. Men känner ändå att kroppen blir glad av min nya stil att springa.

Kommer fortsätta för jag måste få bort dessa "otäcka" bilder jag har i mitt huvud.
Mycket handla om L och hans problem, han har varit mycket hos mig sista tiden (det är ju påsk också) och mina känslor inför att se honom bli sämre igen.

Jag har ju ett sätt att hantera mina jobbiga saker, genom att helt enkelt "glömma" bort dem ( de finns såklart kvar men inte medvetet). Men speciellt när jag pratar med (vännen) V som påminner mig om det orimliga i att L bara blir sämre och sämre, och att jag blir påverkad.

Sist när V pratade om det så fick jag mycket ångest och bilder i huvudet. Det handlade om L och hans pappa, Ls pappa är kriminell (våld) och L har berättat om en gång L och hans pappa var hemma hos en kompis och det ringde på dörren. In kommer en annan "kille" och skjuter "kompisen" rakt i huvudet så han dör, medan L sitter precis bredvid "kompisen" i soffan.

Jag klarar knappt att skriva detta, känner skuld och skam och en otrolig skräck hur detta påverkat L. Och att jag är maktlös, och att tankarna på detta "öppnar" upp massor med skrämmande "bilder" om det jag varit med om - och - blivit utsatt för.

Vet att jag måste gå vidare, men när "bilderna " kommer är jag helt maktlös och kan knappt styra mina egna tankar eller känslor. Usch, men nu har jag skrivit det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar