torsdag 17 maj 2012

Arg

Läste mina läkarintyg, det är många sen 2009. Trots att jag redan 2009 blev sjukskriven för stress och det står även på intyget att "risken för utmattningssyndrom är stor", så känner jag idag att jag bollats runt utan att få hjälp förutom korta sjukskrivningsperioder och efter det har jag gått tillbaka till jobbet trots att jag inte varit helt återställd.

Jag har verkligen kämpat för att komma tillbaka till jobbet, och lojal som jag är har jag åsidosatt allting så att jag ska orka gå till jobbet. Eftersom mitt minne och min förmåga att koncentrera mig blivit sämre har jag kämpat ännu mer för att orka genom att bli apatisk och isolerat mig för att återfå energi. Jag förstår att jag är sjuk, fortfarande. Fick diagnos utmattningsyndrom i oktober förra året och på läkarintyget står att jag skulle "försöka" gå tillbaka till jobbet i november efter 5 veckors sjukskrivning, och jag bara gjorde det!

Jag ville så gärna och kände mig rastlös av att ta det lugnt!

När jag läser mina intyg så blir jag arg att ingen hindrat mig, och sett mina verkliga problem. Tex att jag gick hos en mindfullnessterapeut som verkligen såg mitt problem men jag fullföljde inte pga stressen kring allt med L, som gjorde att jag missade tiden hos henne.

Jag känner mig arg och ledsen att jag glömmer mig själv hela tiden. Att jag inte insisterar på att jag är viktig och mitt mående, att jag pga ADHD är så splittrad så jag tror jag klarar allt bara för att jag en kort sekund känner något som liknar ett "liv"!

Jag skäms när jag kommer jobbet måndag morgon och de frågar vad jag "- gjort för kul i helgen?" och jag ljuger och försöker slingra mig. När jag egentligen inte gjort NÅGONTING för att jag inte orkar någonting och för att om?? jag gjort något så tar det mig en vecka att bli vanlig igen (trött alltså).

Jag skäms att jag inte orkar något förutom att sitta och titta tv, gå lägga mig när jag kommer hem. Jag isolerar mig för jag orkar inte med människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar