torsdag 7 oktober 2010

Att ge upp är att se framåt

I nya bloggen. Det är så mycket jag skulle vilja säga, så mycket jag skulle vilja visa. Men just nu känner jag mig oerhört under 'isen'. Allting tar energi, vi låter dagarna föra oss framåt en dag i taget.

Sakta kommer vi fram emot en dag som idag till exempel.

Jag har varit på möte, skönt, måste ut och gå på dagarna. Jag har inte orkat ringa mitt arbete, trots att min chef sökt mig på telefon flera gånger. Jag är helt enkelt alldeles slut, jag orkar inte orka längre. Så känns det.
Har blivit sjukskriven för utmattning, vilket känns som ett erkännande, både på att de ser och hör vad jag säger, men också som ett nederlag att tvingas ge upp. På något sätt är ju ge upp också att ge in. Att faktiskt starta utifrån var jag är nu, med precis de krafter och resurser jag har, ingenting mer.

Fick mail ifrån assistansenheten om möte måndag, jag ska träffa en drogterapeut då. Eftersom jag precis kommit på att jag 'flytt' livet genom arbete, och vara duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar