fredag 8 oktober 2010

Om att knepa och knåpa

Det låter som en dålig introduktion på någon drogromantiserad roman, men för mig betyder det vinsten över materian. Som bloggen, den har jag försökt börja på hur länge som helst. Och varje gång har jag i rasande fart börjat projektet, men alltid slutat på samma sätt = orkar inte.

Jag har inte fått till de flikar som är högst upp under bloggrubriken, och när jag bara fått ihop en rubrik där, har jag gett upp. Jag vet inte hur många såna projekt jag startat, och hur många oavslutade bloggar det ligger därute som jag är skuld till.

Och egentligen = var det så enkelt. Jag skulle ta det lugnt och läsa manualen. Det är inte min starka sida något av detta, utan jag vill gärna 'pröva' mig fram (ivrigt klickande). Är då internet och blogspot segt, tenderar mina försök att läggas till "ska senare".

Jag är glad att jag inte förivrat mig, har suttit och pulat och knepat några dagar. Och känner för att bloggen börjar bli min. Den jag ska skriva för mig, till mig, och ha som en sorts hake att hålla fast mig i när det blåser både därute och härinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar