fredag 8 oktober 2010

Brus

Tänk att jag haft rätt hela tiden!

När ungarna var små hade jag alltid rinnande vatten på (hela tiden) det var som att bruset ifrån vattnet fick mina tankar fokuserade på det jag skulle göra. Så fort vattnet stängdes av kände jag mig naken och förvirrad.

Sonen har något liknande, men han måste ligga i badkaret i timmar, och prata i telefon, och röka cigaretter för att tänka. Med vattnet rinnande såklart.

Det är bevisat nu att brus (sammanhängande) får människor med koncentrationssvårigheter att kunna samla tankarna bättre.

Förresten har yngsta sonen börjat få ont i halsen, det gör att jag har att se fram emot, dagar med tepåsar slängda runt i köket, vattenkokaren framme och halstabletter på hela golven. Han har stor ångest och mycket blir förvirrat när han märker att han kan (ske) håller på att bli sjuk. Det är hans värsta mardröm.
Och det blir vi andras också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar