måndag 5 december 2011

Att våga gå emot gamla invanda mönster





Har ju länge, så väldigt länge haft en längtan efter att få jobba med att sprida min egen erfarenhet, min detektivförmåga, och att kunna se saker ur flera olika infallsvinklar. Du måste analysera problemet, och situationen för att veta vilken strategi du ska anta.

Det är ju det jag egentligen alltid velat, att forska, utmana och se vinklar i problem som gör att jag kan lösa dem. Problemlösargenen i mig har gjort att jag alltid överlevt. Då min nyfikenhet alltid drivit mig till att söka lösningar utanför thebox, det är därför jag också inte blivit galen - iallafall inte så mycket.

Jag känner energin strömma genom mig, idag har jag tagit steget att besöka hemsidan för att starta enskild firma. Det känns mer på riktigt då. Jag tror att min dåliga självkänsla hämmar mig, jag känner det och förstår det intellektuellt. Så det är inte jobbet med organisationen, uppstarten som kommer vara min största fiende, utan mig själv. Som det alltid varit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar