söndag 4 december 2011

Vidbränd hjärna

Torktumlaren



Känner mig som en torktumlare, tankar och idéer staplas på varandra, i en enda strid ström. Är ju arbetslös from januari 2012, och jag känner mig redan rastlös att inte ha något jobb - jag har semester december. Tog semester pga att jag inte ville bli utbränd av situationen på jobbet. Jag älskar mitt jobb för mycket men inte alla förändringar, som till slut blev för mycket för mig.

Nu när jag inte har någonting att göra, sätter ju tankarna igång igen, som raketer sprutar de som värsta nyårsnatten. Måste lugna ner hjärnan.

Jag har märkt att ju mer jag tänker, desto mindre gör jag rent fysiskt, det är som att tankarna får mig paralyserad, eftersom alla dessa alternativ får mig att börja fundera vilket som är bäst ... ska jag göra detta? Nä kanske den andra ideén var bättre? Jamen, då blir det ju inte så eller så .... Men å andra sidan ..............

Gahhhh ............!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar