fredag 26 oktober 2012

Kommer

Från möte, känns så bra att ha börjat gå igen, från i somras då jag var helt under isen. För mig funkar möten bra, och det ger också mitt liv en sorts inriktning som jag behöver och önskar. Jag känner en frihet när jag kommer till möten och får acceptens för den jag är, ingen kan säga att jag inte tillhör eller inte passar in.

För jag avgör det själv. Och det är genom det jag faktiskt återerövrat mitt eget liv. Jag har fått konfrontera alla de rädslor som finns inom mig, och fått stöd och kraft att acceptera och göra annorlunda.

Det är en stor stor gåva jag fått att få mig själv tillbaka.

Den här lilla krabaten gjorde mig sällskap. Jag är aldrig ensam!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa dina senaste inlägg. Ibland så vänder det när man minst anar. Små saker som får stor betydelse när man slår ihop det. Och att gå sin egen väg i egen takt är det som hjälper bäst. En smula ork, vilja,insikt och lite positiv feedback kan göra underverk och ge goda cirklar som förhoppningsvis sprider sig. Hösten går mot vinter och snart ett nytt år och vem vet hur det är då. Vi kan påverka våra liv till viss del och att försöka hitta det som gör oss gott och göra mer av det istället för att upprepa det som skadar oss är nog avgörande på många områden för vår hälsa. Allt går inte att påverka men det vi kan ska vi försöka hålla oss till. Tror jag. Men det är inte alltid helt enkelt att genomföra. Men du verkar på god väg och det är glädjande!

    SvaraRadera